21 december...

... och bara tre dagar jvar till julafton. Igår skickade vi in den slutgiltiga versionen av uppsatsen till urkund. Hoppa allt går bra där, men det tror jag säkert! Så nu har jag alltså börjat mitt sista jullov. Börjar jobba den 10e januari, så nu ör det ledigt tid som väntar. Känns riktigt skönt att ha allt fixat med jobb och så nu. Igår var vi inne i stan och fixade de flesta julklapparna. Jag har en kvar till Rikard men jag vet vad jag ska köpa så det fixar jag snabt idag eller imorn! Annars blir det ganska lugna dagar. Idag var jag och Aska först ute på en lång och härlig promenad. Sedan blev det frukost och julklappsinslagning. Nu sitter vi och slappar lite samtidigt som det tvättas. Härligt att ha det gjort nu när julen närmar sig. Städningen gjorde vi i söndags så det är rent och fint här hemma med=)

Tippy mår hur bra som helst. I söndags var vi ute en lång tur och det blev massa galopp i snön. Snacka om att hästarna var glada. igår var Tippy mer vild än tam och bjöd på ett klassiskt luftsprång rätt upp i luften. Busiga lilla häst, men det är tur att hon är snäll ändå och inte vill ha av en! Blev lite lydnadsövningar för oss på rundan och det behövde verkligen båda hästarna! Så himla bra vinter vi haft så att vi kunnat hålla igång hästarna hela tiden. Blir ridning senare idag också, hoppas bara att det inte blir kallare än nu till dess=)

Näe, nu ska jag fortsätta pysslandet här hemma innan jag ska åka till stallet. Ha det gott alla!!!


Dagens bild på snödjuret Aska från förra vintern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0