Update...

... från senaste dagarna kommer nu! Lillejulafton spenderades hemma hos Rikards pappa med familj och vi hade trevligt som alltid. På dagen var vi även förbi hans farmor och farfar på lite fika. Tog bussen in till stan och Aska var duktig som vanligt med det. På julafton var jag först i stallet där Annika och jag red ut en sväng. Var massa snö och hästarna fick vekligen jobba. Riktigt mysigt var det iallafall att få rida ut på julaftonsmorgonen igen! Vid 1-tiden bar det sedan av mot Everöd och Rikards mormor. Blev en massa mat och kalle och sedan såklart även klapputdelning. Fick en massa klappar detta år så jag måtte varit snäll. Bla fick jag: Symaskin, batteriuppvärmda vantar, pysselsaker, spasaker, sy-tillbehör, boots till Tippy, Skivor (Jay och idolalbumet), TV-spel (New Super Mario Bros och Super Mario Galaxy 2), film, pengar och en oljespruta (sån på reklamen som man sprutar på sallad som går på reklam). Kan säkert ha glömt något men det var iallafall det mesta.

Juldagen hade vi först en lång sovmorgon innan jag åkte till stallet och red. Helt vilda hästar var det så det blev en massa galopp och det var verkligen mysigt. Kvällen penderades hemma hos min syster med familj och det var verkligen trevligt. Blev en massa mys med tjejerna som för övrigt bara blir större och större! I söndags hade vi en mysdag jag och Rikard. Var först inne i stan en sväng och köpte skor, som jag ska ha att jobba i, sedan åkte vi ut till lite andra affärer och tog även stallet påvägen hem. Väl hemma igen så startade vi ett litet projekt vi tänkt göra och sedan blev det massa slapp vi hade det hur bra som helst.

Igår var Jag och Janina på äventyr. Vi körde ner till Malmö där vi först var på Hööks. Jag fick ju pengar i julkapp och hade som plan att köpa en ny säkerhetsväst och så blev det. hittade en jättebra för ett bra pris. Vill ju ha väst när jag rider nu eftersom Tippy är så ung och orutinerad samt för att skydda sig det lilla jag kan. Vi körde även inom ikea och köpte lite till projektet och sedan vidare mot stallet där det blev ytterligare en härlig tur. När jag kom hem så fik jag minst sagt en glad överraskning. Hade fått en lönespec med hela min semesterersättning för året. Kom verkligen lägligt vill jag lova!

Idag har red jag och janina till ridhuset för första gången. Gick jättebra men vi hittade en lite sämre väg dit så hästarna fick verkligen kämpa. Vägen tillbaka blev dock mycket bättre så där fortsätter vi allt att rida! Väl hemma igen så bar det iväg för storhandling för mig och Rikard. Blev en massa handlat så nu är kylen full igen!! Sen vi kom hem så har vi spelat lite TV-spel och ätit och så. Nu börjar snart OS krönikan och den ska vi såklart kolla på!

Bilder från dessa dagar kommer eventuellt under morgondagen. Jag har nämligen glömt kameran hos min syster, men jag hoppas på att få den imorn igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0