Ursäkta...

... för den dåliga uppdateringen men jag har varken tid eller lust att skriva så ofta just nu. Jobbar för fullt och jag trivs verkligen. Dock har det varit lite tungjobbat ett tag eftersom personalstyrkan har varit decimerad. Men det är bara att kämpa vidare! Är iallafall helt klar i skolan nu. Hade opponering och så i veckan och det gick finfint! Gjorde alla ändringar och så samma dag så nu är vi verkligen klara! Känns så himlans skönt kan jag lova! Nu väntar jag bara på att betyget skall komma in och sedan blir det att skicka den överallt och såsmåningom ansöka om min examen.

TIPPY
Annars är det inte så mycket som händer. Rider som vanligt på Tippy men nu har det ju bestämt sig för att vara minusgrader igen så det är ju hårt i marken. Men vi skrittar iallafall så att hon får komma ut och se världen. Hon har verkligen utvecklats och jag tycker att galoppen blir bättre och bättre. longerade henne förra helgen och det var riktigt kul att se henne från marken igen. Såsmåningom när vädret blir bättre så ska jag jobba mer med henne på marken! Det enda som jag har att anmärka på henne nu r att hon är väldigt stark. Vill ju inte sätta på henne ett starkt bett men idland kan jag ju knappt stanna henne. Blir till att jobba med mycket lydnad nu så att hon kanske skärper till sig. Nu kan jag rida ut själv och det är så himla skönt. ingen att anpassa sig efter och man kan göra allt i sin takt. Tyvärr har Tippy fått lite mugg, men den behandlar jag varje dag och hoppas att det försvinner. Har även bestämt mig för att Tippy och jag kommer att byta stall. Dels för att passa bättre med jobb och så och dels för att hon ska få vara ute mer. Berättar dock inte än var vi ska ta vägen och när det blir av. Tror iallafall att det kommer bli riktigt bra. Har även planerat att köpa in mig på ett släp så att jag kan köra henne var jag vill. Vi ska ju även sätta drag på bilen!

ASKA
Aska var ju halt förra veckan och vi åkte till veterinären. Det visade sig att hon har någon form av muskelinflammation uppe vid skuldran. Så nu äter hon smärtstillande, antiinflammatoriskt samt antibiotika och vi hoppas att det snart blir bra. Har ju inte blivit så mycket motion nu för henne eftersom hon äter medicin, mne jag kan lova att det inte är lätt att säga till Aska att ta det lugnt. Hon är mer vild än tam! Nu till veckan kommer vi dock att utöka promenaderna lite, mne det dröjer nog ett tag innan hon är helt igång och kan vara med och rida och springa. Känns riktigt surt att detta kom just nu när vi just skulle igång och träna igen. Nästa vecka skulle vi även debutera i laget men så blir det inte. Blir istället att sätta igång långsamt och hoppas på att vi kan tävla med laget i april här i Kristianstad!

Näe det får vara allt för nu, ska snart åka till stallet och Rikard och Aska ska med! Vi tänkte gå en lång runda och även passa på att ta lite nya kort, så det kommer kanske bilder under kvällen!

Ha det bra alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0