Söndag igen...

... och just nu sitter jag och kollar på hästhoppning på TV. Aska och jag har tjejkväll idag eftersom Rikard är iväg och kollar på handbollen i Malmö. Blit till att laga lite mat när hästarna är slut och sen blir det bara mys.

Jag har verkligen långa dagar nu så jag hinner inte blogga alltför mycket, men det får ni stå ut med! Försöker iallafall med ett blogginlägg på helgen så får vi se om det blir mer i veckorna vartefter! återhämtade mig ganska fort efter magsjukan men fick ju vara hemma på måndagen. Gillar verkligen inte att sjukanmäla mig, men vad ska man göra?!? Tisdagen blev det sedan jobb hela dagen och sen red jag och Tippy ut tillsammans med Aska på kvällen. Trodde att jag skulle vara lite mörkrädd, men jag kände mig faktiskt riktigt trygg. tippy skötte sig verkligen utmärkt med vilket är skönt. Nu vet jag ju att det går att ge sig ut själv utan probelm. På onsdagen var planen att vi skulle åka upp till ridhuset men Tippy gick omkull på vägen in från hagen vilket resulterade i ett svullet knä. så jag fick snällt ställa in ridhuset och istället kyla benet. var inget kul alls att åka från stallet och inte veta hur illa det var, så jag var allt lite deppig.

På torsdagen jobbade jag först hela dagen och sedan var vi nyanställda bjudna till restaurandskolan på middag. Riktigt trevligt hade vi men kände mot slutet av kvällen att förkylningen började smyga sig på. När jag sedan var påväg hem igen får jag ett trevligt SMS av Janina som säger att Tippys ben ser bra ut och att dom har gjort klart henne så jag inte behöver till stallet. Verkligen GULD värt vill jag lova. I fredags var det en kort dag på jobbet och sedan åkte vi till ridhuset. Tippy var superpigg men duktig. Vi var i ridhuset även igår och idag blev det uteritt=) Riktigt mysigt!

Annars händer det inte så mycket. Försöker att umgås med min fina sambo så mycket som möjligt och då särskilt på helgen. Nu när jag jobbar hela dagarna och sedan har staller så hinner vi inte ses allför mycket i veckorna. Så helgerna blir viktiga för oss att få tid för varandra.

Känns iallafall kul att ha kommit igång på jobbet fullt ut nu. Har en glassedag imron och sedan blir det heltid vilket innebär längre dagar men mer pengar!! Och sen är det också så att det blir lättare på jobbet när man är där mer för man får mer koll på allt då!

Näe, nu ska jag kolla klart på hästarna och sedan blir det middag! Ha det gott alla glada!


Dagens bilr är från när vi var på The Studio. Bilden fick min far i julklapp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0