Nu så...

...är jag äntligen tillbaka. Har varit riktigt tuffa veckor nu så jag har varken haft tid eller lust att skriva. Dels var ju jag sjuk och sen hände det tråkiga, Aska blev helt plötsligt dålig och jag tog snabbt beslutet att hon behövde ha vård. Såklart var det söndag så blev till att köra till Helsingborgs djursjukhus i ilfart. Väl där fick vi vänta en stund innan vi fick träffa en veterinär. Det bestämdes snat att Aska skulle stanna kvar och det var något av det värsta som skett. Att lämna henne där och inte veta när man skulle få se henne igen. Hom blev kvar där i tre dagar och man vet fortfarande inte riktigt orsaken till att hon blev så dålig. nu verkar hon iallafall vara återställd och det även från muskelinflammationen hon hade innan. Har dock tagit det lugnt med henne nu efetr, men imorn är det dags för första agilityträningen. Har verkligen sett fram emot det och kan tänka mig att Aska har gjort detsamma.

Annnars rullar dagarna på. Jobbet går bra, men vi har riktigt mcyket problem med en kollega. Vet inte vad som kommer ske men tror iallafall att något kommer att hända. Känns som det är ganska tufft just nu eftersom min andra kollega varit iväg mycket nu och det är inte riktigt samma när man har vikarier även fast de vi har är super=) Jag är såklart sjuk nu igen, men har inte varit hemma från jobbet iallafall. Får se om jag blir bättre till nästa vecka. Förra veckan var verkligen pest, då särskilt fredagen och inte nog med det så tappade jag mitt busskort också den dagen. Så var lite deppig igårkväll och sen trött såklart! Men annars trivs jag verkligen på jobbet och det är kul varje dag man är där.

Tippy mår också bra. Har kommit igång nu å riktigt med ridningen och det känns så himla skoj. Idag har vi ridit lite bommar och avslutade passet med att travhoppa ett litet hinder. Snacka om hon tyckte det var skoj. Spetsade öronen framåt och bara sög mot hindret. Riktigt kul eftersom det var första riktiga markarbetespasset för oss. Täckte ta lite markarbete/hoppning även på fredag och sen på lördag flyttar vi ut till Linda. Ska bli skönt att ha tippy på samma ställe som man jobbar så jag slipper flänga fram och tillbaka. Tror hon kommer att trivas där ute också=) Har bestämt att nu efter flytten ska jag verkligen ta tag i ridningen och såsmåningom även börja träna med henne! känns så himla skoj och hon är verkligen positiv att jobba med!

Tänkte bjuda på lite bilder från när jag red på banan för ngra veckor sedan:











Sen bjuder jag även på lite bilder på mosters gullungar:


Norah

Felicia

Min Tindra

Näe nu är det nog snart dags för lite varmrätt här hemma. Jag har gjort förrätt och dessert och Rikard fixar varmrätten! Så nu har vi just ätit förrätt och varmrätten fixas nu! Ha en bra kväll alla, återkommer med vad jag bjudit på samt vad jag fick av Rikard!!


Kommentarer
Postat av: Alexia

vad fin Tippy är!

Hoppas allt är bra med alla er!

kram

2011-03-31 @ 21:11:07
Postat av: Jessica

har bloggen gått i ide ? :(

2011-07-24 @ 10:42:35
URL: http://myckelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0